PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE

Práce s informacemi, testy s podklady, reportáže

Pavel

I takhle může vypadat výuka přírodopisu na základní škole: Děti natáčí TV reportáž o pyroklastickém proudu a bahnotoku (využívají k tomu greenscreen) a mají si k tomu dohledat informace. Mají ukázat příklad, příčiny, důsledky a doporučeni. Typy sopek modelují žáci v Minecraftu a také o tom točí krátké video. Mají také test na horniny a sopky, ale informace si k němu získávají z tabulek. Učím je na tom práci s tabulkami aby byli schopni pracovat s informacemi, což je užitečné pro většinu žáků. Ale je to takový test, že se před odevzdáním dozví, co mají špatně a ty, kterým se nedaří, navedu, jak se s tabulkami pracuje. Neučí se zpaměti. Mám tam i náročnější otázky, ale hledají si odpovědi v podkladech. Témata učím, ale dá se to jinak než mechanickým memorováním a dá se přitom žáky naučit něco, co se opravdu může hodit většině z nich, i když z nich nebudou zájemců o geologii.

Modelování sopek v Minecraftu je na chvíli vidět v reportáži, kterou o výuce točili naši žáci. Tabulkové přehledy hornin a další materiály jsou ke stažení na mém webu GeoUčitel (žlutý rámeček v menu).