NAŠE ZDROJE A INSPIRACE

Z čeho vycházíme při psaní o vzdělávání

O vzdělávání v Česku píšeme s oporou v ověřených a důvěryhodných zdrojích. Naše texty vycházejí z oficiálních rámců českého školství, aktuálních odborných publikací a výzkumů z oblastí psychologie a moderní pedagogiky.

Opíráme se především o oficiální školské dokumenty a legislativu. Čerpáme také z metodik MŠMT a dostupných materiálů České školní inspekce a dalších institucí. Zároveň nás inspirují moderní pedagogické přístupy, přirozené učení a autonomie žáků, diferencovaná výuka a rozvoj kritického myšlení. Klíčovou roli pro nás hraje také smysluplné hodnocení, které skutečně podporuje rozvoj každého a vede k odpovědnosti za vlastní učení. Stejně důležité je pro nás bezpečné prostředí a principy respektující komunikace, bez nichž nelze vytvářet zdravé prostředí pro učení. 

Naším cílem je přinášet texty, které propojují oficiální rámce, aktuální poznatky a praxi moderní pedagogiky.

Z čeho například vycházíme při psaní o vzdělávání ve školách: