PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE

Bezpečné prostředí, respekt a různorodost aktivit

Formativní Lída

Ve své roli učitelky češtiny a základů společenských věd se snažím být průvodkyní, která podporuje formativní přístup a vztah založený na důvěře. Ve výuce kladu důraz na respekt, otevřenost a partnerský vztah se studenty. Snažím se vytvářet přátelské a bezpečné prostředí, v němž se nebojí chybovat – naopak, s chybami pracujeme, učíme se z nich a posouváme se dál. Používám různé metody – mazací tabulky, tříbarevné testy, exitky, akvárium, skládankové učení, podvojné deníky apod. Ráda zapojuji projekty i práci ve skupinách, protože jsem přesvědčená, že spolupráce rozvíjí nejen znalosti, ale i dovednosti, které studenti využijí v reálném životě. Učit jsem se rozhodla proto, že mi dává smysl být někomu průvodcem. Mám radost, když se studentům něco povede, když si věří víc než na začátku, když se nebojí zeptat. Baví mě hledat nové cesty, sdílet nápady, tvořit a být s lidmi, kteří mají chuť něco zažít. Nejsem dokonalá učitelka, jsem ta, co se nevzdává a zkouší.

Co říkají žáci:

  • I když se do školy netěším, naše třídní mi vykouzlí úsměv na tváři.
  • Hodiny jsou pokaždé trochu jiné – plné aktivit a radosti.
  • Češtinu moc nemusím, ale na její hodiny se těším, nikdy nejsem ve stresu.
  • Jde vidět, že ji učení baví a je s námi ráda.
  • Kdybych měla problém, vyhledala bych paní učitelku.
  • Vždycky nás vyslechne a snaží se nám pomoct.
  • Umí nejen učit, ale vyzná se i v našich pocitech.
  • Oceňuji lidský a chápavý přístup.
  • Hodiny jsou různorodé, vždy přijde s něčím novým.
  • Nikdy se nevzdává.